Dag 3 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Seckenheim, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 3 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Seckenheim, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

23 Juni 2014 | Duitsland, Seckenheim

Gisteravond in Bacharach nog mensen uit Austalie ontmoet.
Leuk stel. Willen Europa in 3 weken zien. Succes ermee.
Aan het ontbijt van dag 3 zaten mensen uit de USA, Calafornie, naast mij. De vraag aan hun wat zij nu deden in zo'n dorp als Bacharach deden. Want ook de avond ervoor, er is helemaal niks te beleven daar. Een of andere tv celeb daar heeft een reisprogramma in America en zeer beroemd. Hij had De Americanen geadviseerd als ze langs de Rijn ergens iets wilde zien moesten ze daar naar toe gaan. Wat een flap.
Na het ontbijt ben ik weer op weg gegaan langs de Rijn.
Tot Bingen gaat het vlot, dan gaat het richting Mainz.
Raar stuk route. Je gaat een stuk van de Rijn weg en komt alleen nog door bos ( zandpad ) en weilanden. Effe later door heel veel volkstuintjes en kleine campings. Maar heel rustig. Komt er bijna niemand tegen. Dan in Mainz is het opletten. Druk druk.
Dan gaat het richting Nierstein en dan begint de ellende. Net voor Nierstein is het fietspad afgesloten. Umleitung!!! Jaja, maar de bordjes kloppen niet echt. Zeg maar gerust, er klopt helemaal niets van. Veel moeten vragen en veel andere fietsers stonden op kruispunten met kaarten te overleggen. Kwam een man tegen uit Zwitserland. Hij had hetzelfde probleem. Samen met hem overlegd, hij koos voor een drukke provinciale weg. Ik had besloten nogmaals te proberen langs de Rijn. Ik ben toen binnendoor naar Eich gegaan en toen kwam ik op route naar Worms. Halverwege deze route kwam ik eindelijk een restaurant tegen waar ik iets kon drinken en eten. buiten Mainz was alles dicht en was op de route voor en na Mainz niks van horeca aanwezig. Ik was toen al meer dan 5 uur aan het fietsen.
De route van Eich naar Worms en van daar naar Mannheim is super, geasfalteerd geheel nieuw. net voor Mannheim ontmoet ik een Duitser die met mij overfietst tot over de Rijn. Vandaar ga ik naar het centrum van Mannheim . Weer is de wegbewijzering een drama. Vanuit het centrum wil ik graag langs de Neckar naar Heidelberg. Eenmaal na veel vragen zit ik weer op de route. Ik ben nu meer dan 7 uur aan fietsen. In het stadje Seckenheim ga ik op zoek naar een slaapplaats. Hotel Stem in het centrum heeft plaats. na een douche vlug naar de kroeg voor de wedstrijd van Nederland-Chili. Een paar bier en klaar. Kapot.
Zit nu dit verslag te maken op het terras van het hotel. Paar tafels, gezellig en rustig. Ik denk binnen een uur op bed te liggen.
Zo dit was dag 3, met 146 km achter de kiezen. Gaat goed en we gaan door. groetjes allemaal en tot morgen.

Dag 3: 146 km
Totaal: 423 km
Gemiddelde per dag: 141 km per dag
Nog te doen: 836 van de 1259 km

  • 23 Juni 2014 - 22:18

    Piekmier:

    Zeggu William, wanneer wil jij daar zijn? Met deze afstanden ben je volgende week al...maar goed te lezen dat het, op wat omleidingen na, goed gaat. Komt ons trouwens niet onbekend voor in die hoek. De Rijn vonden wij ook erg leuk en bij Mainz was het inderdaad wat geklooi. Maar als je dan 's avonds weer op een terras zit met een pilsje is alles toch weer goed. Zeker als NL ook nog wint. En nu scoort trouwens Brazilie 1-0. Dus nu maar overschakelen op Ned 1 om te zien waar Nederland tegen moet gaan spelen. Snap je het nog? Groetjes en veel fietsplezier!

  • 23 Juni 2014 - 22:39

    Marjon:

    Dat gaat goed zo te lezen, ondanks alle omleidingen maak je genoeg kilometers.
    Leuk dat je zoveel mensen ontmoet.
    Succes voor morgen weer

  • 23 Juni 2014 - 22:57

    Twan:

    Super willem, leuk om de verslagen te lezen en de foto's te kijken, succes en tot gauw met alle leuke verhalen onder het genot van een heerlijk glaasje.

  • 24 Juni 2014 - 13:14

    Ad:

    Zo te lezen gaat het goed, volhouden zo, en geniet op de terrassen van een lekker Pils. Neem voor onderweg maar wat te eten mee als de Gaststätten ruhetag hebben.

  • 24 Juni 2014 - 19:43

    Tante Nel:

    William je bent geweldig bezig. Als ik een petje op had zette ik het voor jou af. Zo te lezen zijn er veel mensen van verschillende nationaliteiten , onderweg. Wat moet dit voor jou een geweldige ervaring zijn.
    Ben benieuwd naar jouw volgende verslag.
    Succes en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9663

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: