Dag 5 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Neresheim, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 5 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Neresheim, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

25 Juni 2014 | Duitsland, Neresheim

Gisteren ging ik vroeg naar bed. 22.15 ging ik naar bed en viel direct in slaap. Vanmorgen was ik dus eerder wakker. Rugzak weer ingepakt en 6.50 uur zat ik aan het ontbijt. Buiten regende het een beetje. Toen ik de fiets uit het schuurtje haalde was het droog maar dicht bewolkt. Ik fietste uit Backnang uit en moest meteen in de pedalen. Een klim van zeker 2 km met een stijging van 12 %. Dus rustig weer peddelen in de lichtste versnelling. Dat was al meteen pittig. Dan weer een stuk afdaling en vals plat.
Als doel was vandaag zo dicht mogelijk bij Aalen te komen. Dat waren van Backnang 72 km. Rond de klok van 12.30 uur was ik al in Aalen. Dat was voor mij al een verrassing. Het ging heerlijk ondanks de beklimmingen. Toen ging het richting Nordlingen.
Vanuit Aalen was het weer een zeer steile beklimming en daarna ging het alleen nog maar omlaag. Op sommige stukken met 50 km/h. Je moest gewoon zeer goed opletten.
De tocht ging niet helemaal naar Nordlingen , daar deze stad weer iets te noordelijke lag tov waar de trip naar toe moest gaan en zo kwam ik in Neresheim aan. Precies 100 km gefietst. Meteen een Gasthaus binnengestapt en bingo een kamer vrij. Ik was blij dat ik tijdig gestopt was, 15.00 uur, want een uur na mij kwamen nog meer fietsers binnen en mensen vragen voor een kamer.
Vandaag was opvallend dat hoe verder het zuiden in hoe meer landelijker je gaat fietsen en meer rust. Op de route sprong ineens een hert de weg over, voor mijn neus. Dan schrik je even, maar wel heel mooi. Ik zit nu 80 km boven Augsburg .
Dus het gaat voortvarend.
Verder wil iedereen bedanken voor het lezen van de verslagen en de reacties hierop. Dat doet me goed.
Zo, dag 5 zit erop. Morgen richting Augsburg en wie weet hoeveel verder nog??? Haha. We zien wel. Groetjes en tot morgen weer.

Dag 5: 100 km
Totaal: 658 km
Gemiddelde per dag: 131,5 km per dag
Nog te doen: 601 van de 1259 km

  • 25 Juni 2014 - 18:49

    De Bruunkes:

    Ha William,

    We zitten hier steeds met veel plezier je verslagen te volgen! Wat is het toch superknap wat je doet! Groot gelijk dat je eens een keertje wat vroeger stopt. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je billetjes? Anders toch maar eens een vrouwtje opzoeken die je daar eens stevig masseert:) Geniet nog van je verdere tocht en we lezen morgen wel weer wie je nog allemaal ontmoet hebt. Toi toi toi, dikke kus van de Bruunkes!

  • 25 Juni 2014 - 19:56

    Robert:

    Ha William, fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Heb er alle vertrouwen in dat je je einddoel gaat halen. Je moet alleen oppassen dat je niet 5 dagen te vroeg bent.... Fiets ze daar in Duitsland en straks in Oostenrijk. Groet, Robert

  • 25 Juni 2014 - 20:42

    Wenda En Hareld:

    Hè William,
    Zojuist vol trots jou reisverslagen gelezen...geweldig !!!
    Erg leuk om te lezen en ik kijk uit naar jou volgende verslag.
    Super dat je dit doet, wat moet dit een beleving voor jou zijn...
    Geniet ervan, en jou kennende zul je dat zeker ook doen.
    Veel succes voor de volgende kilometers, als je zo doorgaat ben je zo daar !!!
    Vele groetjes utj Meehl

  • 25 Juni 2014 - 21:13

    Ton:

    Ha William,
    Het gaat wel erg soepel! Erg leuk om jouw verslagen te lezen. Probeer er wel van te genieten want het zal een hele ervaring zijn. Veel succes en fietsplezier en tot horens. Groetjes Ton Marleen Max en Isa.



  • 25 Juni 2014 - 22:34

    Rob:

    Super William, leuk de verslagen van de spinkeuning van Helje te lezen. Als ik je gem dagafstand lees is het al het spinnen waars geweest.
    Hoe je zitvlak in de gaten en fietsbroek goed wassen voor de hygiene. Gr. Rob

  • 26 Juni 2014 - 00:03

    Loek En Desiree:

    Hey William, ik denk dat je inmiddels al slaapt dus dag 5 zit er helemaal op...... Wat knap van jou, al over de helft ! We lezen hier je verslagen met veel plezier en reizen zo ook een heel klein beetje met je mee.
    Succes met de volgende helft van je reis.


  • 26 Juni 2014 - 19:25

    Ellis Kesselmans:

    Ha William, wat maak je leuke verslagen, leuk om te lezen. Zet hem op. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9670

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: