Dag 6 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Hattenhofen, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 6 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Hattenhofen, Duitsland van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

26 Juni 2014 | Duitsland, Hattenhofen

Na een goede nachtrust, ik ben rond 22.00 uur onder de wedstrijd van Frankrijk in slaap gevallen. Vanmorgen was ik om 6.30 wakker en heb mij meteen klaar gemaakt om weer te gaan.
Bij het ontbijt trof ik wat heren op leeftijd die van Nürnberg met de fiets waren een tour gingen doen in de buurt en een dag of twee later weer naar huis zouden gaan. Krasse kerels.
De eigenaresse van Gasthof Krone was zeer vriendelijk en behulpzaam. Fiets mocht in de kelder, goede kamer en een goed ontbijt en dat voor € 36,--. Dat kost bij ons zeker € 80,--.
Toen ging ik weer op pad. Ik had de gisteravond natuurlijk weer een aanpassing gedaan aan de route. Ik ging naar mijn gevoel te veel naar rechts en niet naar beneden richting Augsburg .
Zo nu gaat het richting Nordendorf. Van Neresheim naar Nordendorf zijn er 66 km. Het was alweer mooi weer, alleen in schaduw was het koud. Het ging lekker, had goede benen en een goed gevoel. Ik was gestart om 7.45 uur en kwam in Nordendorf aan om 11.15 uur. Daar heb ik pauze gehouden bij een bakker. Broodje met koffie gepakt en een praatje met de medewerkster.
Zij was meteen nieuwsgierig waar ik naar toe ging. Toen kwam er een echtpaar binnen 'aus der nachtbarschaft'. Zij waren ook heel benieuwd waar ik vanaf kwam en waar ik naar toe ging. Na een heel gesprek over koetjes en kalfjes gingen zij verder en ik ging eens bekijken waar ik nu naar toe wilde. Gisteren dacht ik nog als ik maar in de buurt van Augsburg kan komen, maar nu wilde ik al verder. Ik dacht dat het vandaar nog 20 km was maar mij werd in de winkel al duidelijk gemaakt van daaruit nog 30 km. Dus rond 12.20 uur weer op de fiets en eraan. Het ging weer snel net als vanmorgen. Een paar beklimmingen maar niet te hoog en te stijl. Vele vlakke stukken en veel vals plat. Net voor Augsburg heb ik nog bekeken wat te doen daar het snel ging. Meestal in en rondom de stad gaat het langzaam m.b.t. verkeer en tijdstip. Maar dat viel mee. De Lech stroomt door de stad en men heeft een voetpad/fietspad erlangs gelegd. Super. Je merkt niets van het verkeer of mensen etc..
Rustig en een moeite route. Vandaar ging het al snel richting Moorenweis. Ligt rechtsonder Augsburg , 30 km. Links van München ook zo'n 30 km.
Na 7 uur fietsen was ik er bijna. Onderweg vroeg ik aan plaatselijke mensen naar een Hotel/Gasthof .
Ik werd teruggestuurd daar in het landelijke bijna niets meer is.
Ik moest naar Hattenhofen, weer 7 Km terug. Eenmaal aangekomen bij het hotel, een prachtig nieuw gebouw, werd ik ontvangen door de zoon van de eigenaar. Zeer vriendelijk en ze hadden nog een kamer vrij. En zoals overal daar, even later kwamen weer verschillende voor kamers , weer net op tijd.
Net lekker gegeten en nu tijdens het verslag maken naar het Duitse elftal aan het kijken. Ik ben super trots vandaag. Het weer zat mee, de route zat mee en ik was Augsburg voorbij en dat overtroefde mijn vorige doelstelling.
Dus vandaag met een beetje om fietsen, 138 km gefietst in 7.22 uur. Morgen staat Rosenheim als doel. 110 km. Maar dat zien we morgen wel. Wat mij betreft tot morgen.

Dag 6: 138 km
Totaal: 796 km
Gemiddelde per dag: 132,5 km per dag
Nog te doen: 463 van de 1259 km

  • 26 Juni 2014 - 19:57

    De Bruunkes:

    William, en met recht mag je trots zijn op jezelf!! Geweldig wat jij daar neerzet. Leuk om te lezen dat je veel contacten legt, maar dat had ik niet anders verwacht. hahaha. William, geniet met volle teugen van je reis!Xx

  • 26 Juni 2014 - 20:54

    Weej 4 Van De Ringovenstraot :

    Good bezig William

  • 26 Juni 2014 - 21:03

    Webmaster:

    Man, man, man....ik sta er versteld van. Je bent écht goed bezig. Nog een dagje of vier en je kunt met de beentjes omhoog gaan liggen. Vergeet niet te genieten van de omgeving, het eten en nogmaals bergop met een klein verzetje en verstand even op nul. Ciao

  • 26 Juni 2014 - 21:38

    Ellis:

    Dat heb je maar mooi geflikt. Slaap lekker. Ik wacht al op het volgend verhaal. Succes

  • 26 Juni 2014 - 21:38

    Ellis:

    Dat heb je maar mooi geflikt. Slaap lekker. Ik wacht al op het volgend verhaal. Succes

  • 26 Juni 2014 - 21:40

    Bekker :

    William neet normaal was dig presteers....... Gank zoë door topper
    Groetjes van de j-5

  • 26 Juni 2014 - 21:45

    Frank Martens:

    Goed bezig William!
    Succes verder met je reis!

  • 26 Juni 2014 - 22:51

    Marleen Smeets:

    Zoooo William, dat gaat lekker! Wat leuk om allerlei mensen te ontmoeten tijdens je reis, toch belangrijk om af en toe wat te kunnen babbelen. Veel succes verder, ben benieuwd naar je volgende verhalen.

  • 27 Juni 2014 - 08:55

    Ad:

    Ik lees dat er onderweg ook genoeg "gezelligheid" is. Fijn zo.

  • 27 Juni 2014 - 17:33

    Paul:

    William, gezien je op dit moment door Beieren aan het fietsen bent, zal ik vanavond een Erdinger Weissbier op je (tot nu toe) goede resultaten drinken! Chapeau!


  • 27 Juni 2014 - 18:02

    Christel Reijnen:

    Hoi William, heb net je verslag helemaal gelezen,
    Knap hoor wat je doet.
    Ik wacht weer op het nieuwe verslag en wens je veel sterkte en succes.
    Toppie! je oude klasgenootje.

  • 27 Juni 2014 - 20:06

    Peet En Gerard:

    Ha William

    Leuk je verhalen te lezen. Zo te lezen gaat het super goed. Voordat je het weet ben je al op je eindbestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 9672

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: