Dag 7 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Ebbs, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 7 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Ebbs, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

27 Juni 2014 | Oostenrijk, Ebbs

Gisteravond nog lekker een paar biertjes gedronken, nog even wat telefoontjes gepleegd en toen slapen. Kapot was ik, en ik heb ook geweldig geslapen. Vanmorgen werd ik om 6.30 wakker en was echt fit. Douchen en meteen ontbijten. Dat was geweldig. Heerlijke broodjes, yoghurt , zwart brood met kaas en roerei met spek, koffie en melk en natuurlijk orange saft. Toen dit allemaal achter de kiezen was, de fiets op en hoppa.
De planning is tot Rosenheim alleen wist ik nog niet of om München heen of er dwars doorheen. Ik heb voor het laatste gekozen omdat dat volgens de navigatie de beste weg zou zijn.
De weg naar München ging voorspoedig en was weer heel landelijk maar leuk. Weer door weilanden en bossen en het was weer prachtig zonnig weer. Ongelofelijk. Laat ik wel vertellen ik heb dus 7 dagen zon gehad. De voorspellingen voor de komende dagen zijn iets minder maar afwachten. Ik was vrij snel in München. In zo'n 2,5 uur midden in het centrum. Geweldig.
In de stad was het goed geregeld voor fietsers en ik had wat mazzel met de verkeerslichten. Toen dus richting Rosenheim.
Dat was dus nog 65 km. Van Hattenhofen naar München zijn er 43 km. Dus dat zou niet slecht zijn voor deze dag daar gisteren al een zware tocht was. Maar net voor ik München binnen fietste zag je de bergen al in de verte. En dan begint het bij mij te jeuken. Ging sneller fietsen, snel door München en snel verder.
Maar in het centrum heb ik mij toch even de tijd genomen om wat foto's te maken. Buiten München waren weer bijna allemaal fietspaden en de navigatie werkte perfect. En ik was ook in 3 uur tijd voorbij Rosenheim. En dan moet je beslissen, doorgaan of een slaapplaats zoeken. Ik wilde nog niet stoppen, de benen waren goed en de bergen kwamen nu zo dichtbij, dus op de tanden bijten en er voor gaan. En weer speelt natuurlijk dan ook mee.
Zon scheen voelde mij goed, dus op naar Kufstein.
Hele leuke route richting Kufstein , en toe kwam het bordje grensovergang. Dat was een geweldig gevoel. Euforie heerste nu.
10 km voor Kufstein kom een echtpaar tegen die ook aan het fietsen waren. Ben met hun een stukje over gefietst. Zij woonde in Kufstein maar adviseerde mij in Ebbs een kamer te zoeken voor te slapen. Beter en niet zo duur. Het leuke was dat zij Venlo wisten te liggen en er wel eens waren geweest. In het dorp ging ik naar hotel Oberwirt. 4 Sterre hotel. Super kamer hele fijne mensen en de fiets kan weer binnen in een afgesloten schuur.
Op de kamer realiseerde ik mij pas hoe lang en hoe ver ik gefietst had. Ik was compleet overdonderd. Meteen mijn pap en mam gebeld dat ik aangekomen was in Ebbs en dat ik een slaap plaats heb. Dat doe ik natuurlijk elke dag. Maar vandaag had ik nog meer te vertellen.
Hè pap, vandaag 7:37 uur gefietst en raoj Es' waor ich nau zit, 8 km van Kufstein, neet normaal hè. 149 km gefietst. Mot neet gekker waere. Toen mam aan de lien.
Super. Nu zit ik weer lekker te eten en mijn verslag te doen.
Het was een geweldige trip. Morgen doe ik het zeker rustiger aan. Ik heb alle tijd. Wie van jullie had gedacht dat ik in 7 dagen in Oostenrijk zou zitten?? Nou ik niet, maar het is wel een feit.
Nou ik drink mij er een paar bier en slaap me morgen uit.
Vertrek staat nu pas op 9.00 gepland. Dus in alle rust.
Groetjes van mij uit het zonnige Oostenrijk en tot morgen

Dag 7: 149 km
Totaal: 945 km
Gemiddelde per dag: 135 km per dag
Nog te doen: 314 van de 1259 km

  • 27 Juni 2014 - 19:30

    De Bruunkes:

    Proost William! Laat het biertje smaken en vergeet vooral niet te genieten!!! X

  • 27 Juni 2014 - 19:50

    Tante Nel:

    Geweldig William, niet te geloven. Wat ben jij een doorzetter. Deze ervaring neemt niemand je meer af. Trouwens wij zijn in het verleden diverse keren in Ebbs op wintersport geweest. Ik weet dus goed waar de oberwirt ligt. Trouwens een gezellig en leuk dorp. Joost en de rest heeft hier skieen geleerd. We hebben heel fijne herinneringen aan Ebbs. En jij straks ook denk ik. Veel succes morgen in de echte bergen.
    Groetjes, tante Nel

  • 27 Juni 2014 - 19:54

    Mandy Van Lier:

    Hey William,

    Wat een avontuur zeg! En je vertelt het zo mooi en enthousiast, erg leuk!
    En nu al in Oostenrijk, geweldig. Geniet van je prestatie en van je vakantie
    natuurlijk

  • 27 Juni 2014 - 20:12

    Webmaster:

    Super, super, super, super.......................
    Zondag wordt een slechte dag, wellicht een rustdag voor je.
    Alles staat er weer op, inclusief de motiverende statistieken ;-)

  • 27 Juni 2014 - 20:21

    William Joosten:

    Rustdag?????? Dacht het niet.

  • 27 Juni 2014 - 20:21

    William Joosten:

    Rustdag?????? Dacht het niet.

  • 27 Juni 2014 - 21:59

    Wenda En Hareld:

    Wat geweldig William, nu al in Oostenrijk....en dat binnen een week !!!!
    Wat een doorzetter ben jij, petje af....
    Geniet nog van de komende ruim 300 kilometers in de bergen, wij wachten iedere dag op jou leuke enthousiaste verslagen, erg leuk om te lezen.
    Veel liefs utj Meehl

  • 27 Juni 2014 - 22:40

    Marco:

    Hoi William, leuk dat we je kunnen volgen via het web. Knappe prestatie. Heb je de turbo erop of zo? Geniet ervan. We lezen morgen wel hoe het je weer gegaan is. Nog geen bandenpech gehad? :)
    Groeten oet Dörp

  • 28 Juni 2014 - 00:16

    Joost Peeters:

    Hé William, gaat goed zeg. In Ebbs ben ik ook 2 keer geweest. 1x met pap, mam, Ben en Mia, en 1x met Gonard. Dat was zo leuk, dat ik er thuis niet meer over mag vertellen. Doe ik wel een keer als we op stap gaan. Drink morgen maar een lekker Kaiser-biertje van mij. De rekening kun je achteraf declareren (alleen met kassabonnetje natuurlijk, hihi). Gr. Joost

  • 28 Juni 2014 - 10:42

    Joosten H:

    Hallo William.

    Geweldig hoe het gaat met je reis.Prima.
    Ook wij genieten van je reis.Maar blijf op je hoede.

    Hier is het adres van Hans v. Leuven.

    Van Leuven-Bongarts
    Ottilie von Herbertweg 12
    9081 Reifnitz
    Karten Oostenrijk
    0043427321341

    Veel succes verder.

    Gr.Pap en Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 9669

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: