Dag 8 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 8 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

28 Juni 2014 | Oostenrijk, Zell am See

Gisteravond nog een hele tijd na het eten buten op het terras gezeten en wat gedronken. Een groep Duitsers van een wandelgroep kwamen erbij zitten. Leuk zitten kletsen en veel gelachen. Ik had mij voorgenomen om uit te slapen en op mijn gemak vandaag verder te gaan. En wel zien waar we vandaag terecht kwamen. Maar uitslapen was al zoiets. Het hotel ligt pal naast de kerk en om 6.00 uur vanmorgen begonnen de klokken toch te rammelen. Niet normaal. Gisteravond toen de mis afgelopen was ook al. Het leek wel of de koster in de touwen was blijven hangen, zo ook vanmorgen . Ben nog even weggedut en om 8.00 uur ging ik ontbijten.het hele wandelteam was er ook en kreeg een warm onthaal toen ik de zaal in kwam. Van verschillende kant werd goede morgen geroepen. Even later kwam ook een Nederlander die bij de groep hoorde of ik een twee euro munt had van onze koning. Nee helaas. Hij woonde al jaren in Kaizerslautern en kwam bijna niet meer in Nederland.
Toen mijn spullen halen en nog even betalen. De eigenaar van het hotel vroeg waar de reis naar toeging. Hij was zelf ook een fanatieke mountainbiker en had mijn fiets gezien.ik vertelde dat ik richting Zell am See wilde gaan en dat via Kufstein. Dat was helemaal fout volgens hem. Ik kon een vele mooiere en betere route pakken. Hij liep met mij naar de hal waar een grote kaart van de omgeving hing .ik moest naar Waidring fietsen en vandaar naar Zell am See. Van Ebbs naar Waidring zijn 43 km en vandaar naar Zell am See 49 km. Hij gaf mij nog een paar plaatsnamen door voor de richting. Ik gaf het in mijn navigatie in en deze gaf bijna exact de route aan wat hij vertelde.
Ik stapte dus om 9.00 uur op de fiets. Lekker uitgerust en best wel fit. Beetje zware benen. Ik fietste meteen de bossen in en jawel het ging al meteen pittig omhoog. En daarna weer fiks omlaag, door natuurgebied en hele leuke kleine dorpjes.
Na 2,5 uur was ik in Waidring , om daar te pauzeren. Maar ik bleef niet lang, het gehele dorp in het centrum erbuiten op elk terras , waar je ook maar keek zaten leden van een motorbende uit Oostenrijk .Het leek op blue austrian motorclub.
Dus ik heb twee fanta gedronken en weer op weg. Toen weer berghelling op en af en langs imposante locaties . Ik heb genoten onderweg. Het weer was weer geweldig. Het dreigde smorgens met veel bewolking maar de zon kwam door voor de hele dag.
Daar ik rond keek en lekker aan het genieten was, had ik niet in de gaten dat ik ook nog een goed tempo erin had. Toen ik de sneeuwtoppen van veraf zag wist ik dat ik daar moest zijn.
En op een of andere manier ging het weer sneller. Dus na 6 uur was ik in Zell am See, 93 km gefietst. Ongelofelijk. Rustig begonnen en toch ga je naar een ritme waar je je goed bij voelt en dan gaat het toch snel. Ik heb weer een pension gevonden en heb me net weer heerlijk gedoucht . Zit nu buiten op het terras te eten, het is prachtig weer. Het is hier nu 27 graden.
Ik ben wel moe nu. Morgen gaat het naar Bad Gastein. Dat zijn van hier 51 km. En vandaar kijk ik weer. Dan gaat het denk ik nog naar Spittal aan der drau. Het was dus weer een dagje wel. Maar ik besef tenzeerste dat het snel gaat, maar ik voel mij nog steeds goed. Dus, op naar morgen. Allemaal fijne dag verder en tot morgenavond.

Dag 8: 93 km
Totaal: 1038 km
Gemiddelde per dag: 130 km per dag
Nog te doen: 208 van de 1246 km

  • 28 Juni 2014 - 19:13

    De Bruunkes:

    Ha William,

    Daar zijn we weer! Nog bedankt voor het belletje! Erg leuk!Goed om te horen dat je je lekker voelt en vooral dat je geniet van alles wat er gebeurt. Leuk, om zo onthaald te worden in een ontbijtzaal zeg! Dan kun je lekker vol energie aan de nieuwe tocht van de dag beginnen. Zell am See, mooi plaatsje met veel leuke terrasjes. Dus lekker genieten vanavond! Nou, goede reis nog verder en ik zou zeggen, tot morgen! Dikke kus!

  • 28 Juni 2014 - 19:28

    Ellis:

    Fijn dat het goed gaat. Veel succes morgen. Ik wacht al op je verslag.

  • 28 Juni 2014 - 19:58

    Webmaster:

    Weet je hoeveel kilometers dat je nog moet ?

  • 28 Juni 2014 - 20:35

    William Joosten:

    Ik denk nog ongeveer 210 of iets minder.

  • 29 Juni 2014 - 16:47

    Joost:

    Gaat gooooooood. Denk aan mijn opmerking: op tijd remmen.
    Grtzz, Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9667

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: