Dag 9 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Spittal an der Drau, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu Dag 9 - Trip naar Oostenrijk - Reisverslag uit Spittal an der Drau, Oostenrijk van William Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Trip naar Oostenrijk

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg William

29 Juni 2014 | Oostenrijk, Spittal an der Drau

Gisteravond na de wedstrijd van Brazilië tegen Chili ben ik naar het pension gegaan. Ik was best wel moe. De tweede wedstrijd heb ik nog op mijn kamer geprobeerd te kijken, maar ik viel iedere keer weg. Dus rond 23.00 uur ben ik toch maar gaan slapen. Ik hoefde geen route te plannen want er is maar 1 route naar Bad Gastein. Smorgens was ik om 6.30 uur al wakker, heb de tas meteen ingepakt en me gewassen etc..
Ik moest wachten toen want ontbijt is vanaf 7.30 uur.
Na het ontbijt meteen de fiets op en gaan met die banaan .
Was zwaar bewolkt en soms een straaltje zon.
Het liep goed hier en daar weer een kleine beklimming. Maar op de navigatie had ik al gezien de grotere moesten nog komen.
Tot Lend ging alles voorspoedig en toen de weg in maar Bad Gastein. Het eerste stuk heel stijl omhoog, in het dorp Lend.
Daarna door twee tunnels, een hels kabaal van de auto's. Niet normaal, om doof van te worden. Dan krijg je weer wat vlakke stukken en af en toe weer wat hellinkjes. En dan kom je voor Bad Gastein te staan. Een dorp in ,op, tegen, zeg het maar. Ik weet welwillend je het dorp inkomen erdoor gaan. Je blijft aan het klimmen, en stijl. Vele straten boven de 10 % en het houd niet op. Als je erdoor bent moet je naar Bockstein. Dat is dan nog 3 km en het laatste stuk van een km nog eens omhoog naar het treinstation. Helemaal kapot kwam ik aan. De trip van Zell am See tot daar zijn 67. Ik was om 8.00 vertrokken en kwam daar om 12.15 aan. Snel kaartje gekocht en de trein in. Want ik was net binnen en de trein ging, vertrek 12.20 uur.
De trein trip gaat naar Mallnitz. Dit is een plaatsje aan de andere kant van het gebergte. Je kunt er anders niet komen alleen via de Grossklocknerstrasse maar dat was geen optie daar het heel slecht weer was vandaag op de berg en ik dat niet kon halen met bepakking. Dat is 3 à 4 uur klimmen, met stijgingen boven de 10%. Dus de trein. Daar aangekomen in Mallnitz ging als een raket omlaag. Het is een afdaling van meer dan 10 km en dat gaat hard. Tussen de 50 en 60 km/h. Wel kikken om mee te maken. Daarna is het weer vlak en waren het nog 28 km naar Spittal an der Drau. Halverwege begon het voor het eerst te regenen. Niet hard. Miezel. Maar van ver af zag je dat het niet beter werd en het weerlichte een beetje. Ik kwam in Spittal an der Drau aan en ben toen ook meteen een slaapplek gaan zoeken. Ik was op en het was ook goed geweest. Dus vandaag weer aardig moeten bikkelen en ben ik na 108 km nog maar 110 km van mijn einddoel verwijderd. Dat betekend dat ik morgenavond er kan zijn. We zullen zien. Ben weer lekker aan het eten en ga nu meteen naar een bar waar ze een groot scherm hebben om het voetbal te gaan kijken. Nog een fijne zondag verder en tot MORGE!!!!!!!

Dag 9: 108 km
Totaal: 1146 km
Gemiddelde per dag: 127 km per dag
Nog te doen: 110 van de 1256 km

  • 29 Juni 2014 - 19:16

    Leon Joosten:

    Hoi broer, petje af hoor. Erg knap wat je doet. Ik doe het je niet na.
    Ik wens je een fijne avond en rust maar goed uit. Morgen veel succes
    met je trip en dat je je eindbestemming bereikt :-) .groetjes Leon.

  • 29 Juni 2014 - 21:13

    Ellis:

    Ha veel succes morgen, knap. En snel. Fijne avond en dat morgen. Ben benieuwd hoe het is verlopen.

  • 30 Juni 2014 - 09:44

    De Bruunkes:

    Hey William,

    Gisteren door alle euforie hier met Nederlands elftal niet meer kunnen reageren, maar hier dan toch een klein berichtje. Leuke slaapplek heb je gevonden zo te zien?! Na zo'n zware tocht mag dat ook wel, toch?! Wij hadden vandaag ook geluk gehad met het weer. Even lekker wezen wandelen in het zuiden en nèt voor de regen binnen. Timing hè! Ik hoop dat je een dikke pot bier hebt gedronken op de winst van nederland en dat jer vandaag weer met volle moed tegenaan kan!. De laatste loodjes! Niet te geloven hoe snel je dit gefikst hebt, William! Sjapoo!!! Goeie reis vandaag dus en ik zie je verhaal wel verschijnen. X x

  • 30 Juni 2014 - 11:47

    Ad:

    Super William, ik ken de omgeving en weet dat daar pittige hellingen zijn. Nog even op de tanden bijten en op de pedalen trappen en dan heb je het ongelooflijke gedaan.

  • 30 Juni 2014 - 16:11

    Van Leuven :

    geweldig william .goed naar je lichaam luisteren, en genieten doe jij vanuit je zelf wel ,
    liefs van de hijlige grond .hay marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9665

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Helden-Gosselsdorf(Oostenrijk)

Landen bezocht: